Er werden slechts zeven exemplaren van de ongebruikelijke auto gebouwd

In 1985 zette het fabrieksteam van Porsche, dat met een te gekke Porsche 959 de rallymarathon Parijs-Dakar veroverde, Volkswagen Type 2 (T3) bestelwagens in om reserveonderdelen voor racewagens te vervoeren. Maar de standaardmodellen waren niet dynamisch genoeg, dus bouwden de specialisten uit Stuttgart zelf zeven bestelwagens en minibussen onder de codeaanduiding B32 – een kenmerk van deze auto’s was de motor van een Porsche-sportwagen en een aantal andere verbeteringen.

De standaardmotor werd vervangen door een 3,2-liter boxermotor met 230 pk uit een Porsche 911 3.2 Carrera-sportwagen, er werd een handgeschakelde vijfversnellingsbak geïnstalleerd, de remmen werden versterkt en de ophanging werd opnieuw afgesteld zodat het rijgedrag van het model overeenkwam met de toegenomen technische eigenschappen.

Visueel had de B32 spoilers in de voor- en achterbumper, 16-inch Fuchs-wielen, extra luchtinlaten aan de zijkanten en een grotere uitlaatpijp. Het interieur kreeg lederen bekleding, het Porsche-logo op het stuur en een extra instrumentenpaneel onder de middenconsole.

Te koop aangeboden door dealer Porsche Classic Centre Gelderland, de auto is dubbel uniek, aangezien de minibus uit 1985 werd gebruikt door het toenmalige hoofd van het Duitse merk, Peter Schutz. Voor een in de kleur Pearl Mutter gespoten auto met een actieradius van 130.770 kilometer vraagt ​​de verkoper bijna 365 duizend euro, wat nog duurder is dan de nieuwste Porsche 911 GT3 RS Tribute Carrera RS Package.

Categorieën: nieuws